Back to basic jungle tour! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van ilse van ginderdeuren - WaarBenJij.nu Back to basic jungle tour! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van ilse van ginderdeuren - WaarBenJij.nu

Back to basic jungle tour!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ilse

16 Maart 2010 | Suriname, Paramaribo

Dag dag!

Klaar voor een nieuw verslag? Neen?Jammer, ik schrijf er toch één!

Donderdag zijn we voort eerst naar Havana lounge geweest. Ze draaien daar salsa tot klokslag 12uur en achteraf is het meer commerciele muziek. Maar niemand van de blankjes durfde zijn salsamoves te tonen, want degene die salsa dansten waren echt SUPER GOED. En als je een beetje bewoog, kwamen er meteen mannen naar je toe om met je te dansen. Vrij irritant. Verder ging de avond niet onopgemerkt voorbij. Voor het eerst in heel mijn leven heb ik een huwelijksaanzoek gekregen. Maar het was niet echt mijn prins op het witte paard. Het was eerder een boer op een zwarte koe ofzo...Dus wees gerust, ik draag nu geen ring om mijn vinger.

De volgende dag kwam er een jeep op onze oprit gereden. Op het dak zat een boot gebonden. Dit kon niets anders betekenen dan het begin van onze back to basic-trip. Sarah en ik waren de twee enige Belgen, de andere die mee tripten waren Nederlanders met als gevolg dat onze oren het hele weekend Meews, Veldhuis en Kemper, André Hazes, ... moesten verwerken. Maar voor derest vielen die hollanders wel mee.
Onze rit naar de slaapplaats was een avontuur op zich. De bestuurder heeft met ons donuts gereden (van die cirkeltjes) in de modder, gecrost door de waterplassen, door veel te smalle baandjes gesjeezt... Ik kreeg er kriebels in mijn buik van!

En plots zei de gids:
"Hier is het dan"
...
...
"Waar is het dan?"
...
"Hier is het dan! Zoek je een boom uit, hang je hangmat op, ik maak alvast het vuur warm"
...
ZALIG! Geen ontvangst, geen licht, geen idee waar je bent, geen bewoners in de buurt, alleen de natuur en wij.
Je zag gewoon heel veel bomen, maar verder niets, want twas al pikkedonker, dus ik wist bijgod niet wat er allemaal rond mij was, welke beesten ik over mijn voeten voelde kruipen, wat bepaalde geluiden moesten voorstellen...
Toen ons bedje gemaakt was, onze buikjes goed gevuld waren nam ik nog een duikje in de coesewijnerivier. Echt prachtig. Overal was het donker en eens ik in de rivier zwom zag ik een sterrenhemel zoals ik er nog nooit een gezien had... ZO VEEL STERREN.. ONGELOOFLIJK!

Maar genoeg gesterd, we willen het sterrenmeisje niet weer belachelijk maken...

De volgende ochtend gingen we vissen, wandelen, muggen pletten,kano varen, mieren vertrappelen en eten. 's avonds hebben we kaaimannen gespot. Heel gek dat je in de rivier waar je de hele dag in gezwommen hebt plots allemaal oranje oogjes tevoorschijn ziet komen. De oranje ogen van kaaimannen die opblinken van het licht van de zaklamp.

Slapen in openlucht, kletsnat worden van de regen, eitjes eten, borgoe drinken, gaan wandelen, vissen, regenwater drinken, omvervallen van de terugslag als je met een jachtgeweer schiet, pyranas vangen, aapjes aasgieren en slangen zien, achter een boom plassen, je hand naast een reuzenspin (met 6 poten - heeel bizar- twee scharen en een diameter van 15 cm) zetten.. het hoorde er allemaal bij...

Ik had echt spijt dat dat weekend zo rap om was. Eindelijk is niet je gsm moeten meehebben, geen rekening moeten houden met de tijd, gewoon genieten van de natuur en doen!

  • 16 Maart 2010 - 19:57

    Ellen:

    De geweldigste tot nu toe! (Dat denk ik elke keer.) Super wat je daar allemaal meemaken mag!!!

  • 17 Maart 2010 - 10:20

    Fre (van Kaatje):

    haha.. geweldige verhale ilsepilse !!! volgens mij brengt gij het zotste in die locals naar bove :-) blijf leuke verhaaltjes poste, ik ben fan :-) kuss xx

  • 21 Maart 2010 - 09:08

    Mama:

    ik zie dat je het daar naar je zin hebt. Subiet verander je in een local!

  • 21 Maart 2010 - 13:54

    Virgie:

    He pilsie! Hoe gaat het daar? De eerste 16° deze week! fantastisch gevoel, kinderen kei druk, in t-shirt op de speelplaats en nog eens: kinderen veel te druk! Maar buiten dat is het wel een hele toffe stage. Ben nu aan de laatste voorbereidingen bezig voor deze week en tis bijna gedaan. De tijd vliegt!

    Trouwens ik wist het he: er bestaan wel degelijk spinnen met 6 poten! en iedereen mr met me lachen!

    Volgende week ga ik al obsereveren in de nieuwe school en dan een paar daagjes skien. Jihaa! Heb je daar trouwens een adres? dan kan ik u ook eens een kaartje sturen.

    Lieve lieve kusjes, Virgie die u mist!

  • 22 Maart 2010 - 20:28

    Ilse Van Ginderdeuren:

    Dag frederikos, ik ben blij dat je een fan bent, das altijd goed voor mijn ego :)

    Dag virginie, weet je nog toen je zei dat je de brusselse echt kak ging vinden? blijkbaar is de kak verdwenen..
    ik ben blij dat de tijd ook voor jou vliegt. Het lijkt super lang gelede dat we samen mopjes hebben getapt. Misschien direct verandering in brengen als ik terug ben?
    Wat bedoel je met "gaan observeren in de nieuwe school"?
    Mijn adres hier is Onoribolaan 65, Paramaribo. Kaartjes zijn altijd welkom!


  • 23 Maart 2010 - 17:04

    Joke:

    Dag zussie

    hmmm ik ben al aan het wegdromen.. Ik had me beter ook een ticket gekocht verdorie

    kus

  • 24 Maart 2010 - 12:33

    Virgie:

    Ja idd veel te lang geleden en mis het toch ze die domme mopjes tappen. Nee idd, ik keek er helemaal neit nr uit, mr ik durf zelfs bijna zeggen dat het een van de tofste stages is tot nu toe...
    Als eindstage zit ik in rinkeling he en die ga ik al dinsdag observen van t'een in t'ander.
    Hoe zit het trouwens in uw klasje he? Spreken ze al over de lieve juf Ilse?

    Nog veel succes en tot snel!xjes

  • 31 Maart 2010 - 15:18

    DoraMora:

    Ilseee!

    Ik ben echt blij dat je 't zo naar je zin hebt, waarschijnlijk wil je nog lang niet terug naar het land der paraplu,drukte,welk-te-laat-excuus-moet-ik-nu-weer-verzinnen,werken-tot-18u...
    Maar toch... kom maar snel terug, want we missen je!
    Ik zal alvast wat lekkere Belgische chocolade paaseitjes sparen voor jou...

    Nog veel plezier Suridame!

    Bigi bosi x

  • 03 April 2010 - 14:32

    Kaatje:

    Oudjes goed aangekomen?
    Geniet er nog van
    xxx

  • 04 April 2010 - 16:38

    Onkelluc:

    super kleurige verhalen van een superkleurig meisje! kan het mij al beeldig voorstellen (is goedkoper doe zo voort) geniet er nog maar van en de groetjes aan papaake en mamaake!

  • 14 April 2010 - 20:09

    Ilse Van Ginderdeuren:

    Hej Dora, ik heb dit jaar nog geen paaseitjes gegeten!Wat een schande! Het is ook al 2 maand geleden dak nog eens deftige (niet gesmolten) chocolade gegeten heb.. Dus ik stel voor, bij aankomst een tussenstop in de tutigelati :)

    Bij deze een dikke dankuwel zusjes voor jullie flairs en andere roddelboekjes + het grote verzamelboek van waar is wally. Ik heb me al rot zitten zoeken achter dat mannetje met de muts. Echt merci!
    Nu weet ik ook dat Sandra Bullock haar man is vreemd gegaan met een getatooeerd fotomodel.. Altijd leuk om als ijsbreker te gebruiken :)

    En oncelluc, je hebt de groetjes terug van de gekleurde mensen. De ene al wat roder dan de andere. Ik heb intussen ook al jouw nieuwjaarscadeautje gekocht. Zodat je niet naar hier hoeft te komen om iets super surinaams in huis te hebben.

    groetjes allemaal
    x


  • 18 April 2010 - 07:44

    Theo Belmans:

    Dag Ilse

    Even een korte reactie vanuit België (Brussel, Nieuwland - ken je ons nog ?).
    Proficiat voor alle dingen die jullie daar ondernemen, zowel professioneel als 'toeristend'. Dit nemen ze je nooit meer af. En veel geleerd zal je ongetwijfeld gedaan hebben. Benieuwd naar alle live verhalen achteraf.

    Hou je goed en geniet !

    Theo Belmans

  • 18 April 2010 - 19:07

    Ilse Van Ginderdeuren:

    Dag theo,

    Als de vliegers wat willen meewerken zijn we over 11dagen al weer thuis. Het is inderdaad een avontuur geweest dat ik niet meer zal vergeten. Integendeel, ik denk dat ik nog vaak zal snakken naar de mooie momenten die ik hier beleefd heb.

    Bedankt voor je berichtje, ik was aangenaam verrast!

    Surinaamse groetjes,
    Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

ilsepilse in Suriname

Recente Reisverslagen:

18 April 2010

korte samenvatting van lange tijd

16 Maart 2010

Back to basic jungle tour!

02 Maart 2010

In de jungle zitten aapjes!

25 Februari 2010

hihi!

22 Februari 2010

Relaxen en relaxen
ilse

Actief sinds 25 Dec. 2009
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 14125

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 01 Mei 2010

ilsepilse in Suriname

Landen bezocht: