hihi! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van ilse van ginderdeuren - WaarBenJij.nu hihi! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van ilse van ginderdeuren - WaarBenJij.nu

hihi!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ilse

25 Februari 2010 | Suriname, Paramaribo

Dinsdagmorgen hadden Maité en ik totaaaaal geen zin om naar school te gaan..
Maar zo flink als we zijn, deden we onze schooloutfit aan, spelden we onze haren omhoog, aten we een boterhammetje met kaas (ik eet al 3 weken kaas als ontbijt), poetsten we onze tandjes... En liepen we de deur uit. En toen brak het moment aan, waarop ik voor het eerst in God geloofde...
Maité haar fietssleutel ging niet in haar slot... Na veel geklungel en gegrom, legde maite het weerbarstige ijzeren ding in mijn handen... En eerst probeerde ik met veel liefde, het slot te openen. Maar na een tijdje begon ik mij te ergeren en begon ik te trekken, duwen, stoten,... TOT plots, de sleutel afbrak... Een stukje sleutel in mijn handen, een stukje sleutel in het slot...
Phaaaaaaaaaaaaaaaa...
Ik heb echt 5 minuten plat gelegen vant lachen, ik kwam niet meer bij...
Tot de humor wegebte... En we besefte dat de directeur de humor er niet van zou inzien. We belde hem, legde hem alles uit en hij zei dat we mochten komen, wanneer onze fiets gerepareerd was. Dinsdag was dus een onverwachte vrije dag, want eer onze fiets losgemaakt was, was het 11u30. We hebben dan tot 13uur een gesprekje gehad met onze directeur. Niet een boos-gesprekje, neen, een gesprekje over alledaagse dingen, over hoe we appelmoes maken en hoe België verschilt met Nederland.
Echt ne leuke meneer, die directeur.
's avondslaat ging iedereen vroeg in bed liggen. Alleen ik hield mijn vermoeide ogen open, omdat het 'gooise vrouwen' op tv was. Vol spanning bleef ik kijken... Tot ik besefte dat onze voordeur nog openstond.Op mijn sletskes liep ik naar de voordeur. Mijn vermoeide oogjes dwaalden af... En bleven hangen bij die vreselijk-grote pad. Ik heb niet gegild, ik denk dat dat kwam doordat ik te hard in shock was... Ik kon niets beter verzinnen dan "ksccchhht..." maar de pad bleef me aanstaren alsof ik een gek wijf was. Dus rende ik naar Bartel zijn kamer, die me sinds die avond voorgoed zal vervloeken. Ik maakte hem wakker, met de boodschap "PAK DIE PAD!". En wat deed Bartel? Hij stapte naar de pad en die sprong weg. Niets meer, niets minder. Easy job. Ik voelde me echt belachelijk, ik beloof nu oprecht dat ik de volgende keer Bartel zal laten rusten en zelf de pad de tuin instuur (Of iemand anders wakker maak).

Woensdag en donderdag waren gewone doordeweekse dagen. Geen monsterachtige, sensationele of shockerende verhalen meer.
Maar wees gerust, dit weekend gaan we naar Brownsberg, een plek vol verrassingen en watervallen. Ik kijk er alvast naaruit.

Veel liefs,
Ilse





  • 25 Februari 2010 - 22:27

    Thuis Update:

    Cois is verliefd geworden op Simonneke maar zag dan in dat hij het meer voor de zoon van Simonneke had en ging dan achter de zoon aan. Toen hij merkte dat dat niet sociaal aanvaard was, heeft hij dat schip laten varen richting Suriname.

    En toen was er ook Peggy, dit heeft onthuld dat eigenlijk Marianne haar moeder is en dat Nancy haar zus is.
    Waldek heeft tegen Mo gezegd dat hij eigenlijk een vrouw is, waarop Mo zijn kans zag. (To be continued)

    Voor de rest denk ik dat je nog zal kunnen volgen als je terugbent ;)

    Moest er nog iets belangrijks gebeuren in thuis, laten we het je weten!

    Veel fun daar!
    (snEllen)

    En ps: Jenny en Marianne zijn een relatie begonnen

  • 27 Februari 2010 - 10:14

    Elise:

    bruno is dood !

  • 28 Februari 2010 - 12:36

    Joke:

    Dag zussie

    Fijn te horen dat alles daar nog in orde is! Een pad moet je wel kussen e slimmeke, ben je de sprookjes van vroeger dan al vergeten!

    Vele groetjes van J & J

    ps check je mail nog eens x


  • 28 Februari 2010 - 19:19

    Kaatje:

    haha Pilske, te grappige update.
    Wees gerust, het zal niet het enige beest zijn die je nog zal weg willen 'ksssshheen' dus je zal je zeker nog kunnen bewijzen van geen platte jat te zijn ;)

    veel liefs
    en ja bruno is echt dood, tenzij het weer thuis-reincarnatie is en hij morgen weer staat te swingen.

  • 01 Maart 2010 - 21:33

    Tinne:

    HAHAHA! Ilse! Je doet mij echt lachen met die pad!
    Dat moet gij nu toch weer voorhebben hé.

    Kleine update van België:
    Alles dik okee hier. Het zonneke begint te schijnen, maar het is nog frisjes. Toch kijk ik al uit naar de eerste keer dat we op een terraske mogen zitten. Hopelijk ben je tegen dan al terug! Dan drinken we een goed glas wijn (en gij vermoedelijk een pintje).

    XXX

  • 02 Maart 2010 - 10:00

    Nele:

    Ilseee, ik heb de weg naar je blog eindelijk gevonden. Zo te zien maak je daar vanalles mee! Ik kijk al uit om de verhalen live te horen! Geniet er nog van! -X-

  • 02 Maart 2010 - 17:16

    Melissapje.:

    ik ben jaloersssss! geniet er daar nog van! :) MISJE! *

  • 02 Maart 2010 - 21:14

    Ilse Van Ginderdeuren:

    Maar enfin Ellen, ik vind het echt bijzonder hoe ik van iedereen een ander verslag krijg.. Ik denk dat jij het verkeerde programma volgt.. Ofwel het ongecensureerde na 12uur ofzo :)
    Toch bedankt voor je spannend verslag, ik kijk al uit naar deel 2 :)

    Is Bruno nu echt dood of hoe zit dat nu? Elise, jij bent de enige die ik hier nog vertrouw op dat gebied, dus laat het mij weten :)

    Zusjes, die padden zijn hier gigantisch, maar de ware prins zit er toch niet tussen denk ik...

    Seg tinne, hoe is het weekend aan de zee geweest? Hebben jullie de terrasjes niet onveilig kunnen maken?

    Hey Nele, wacht maar, als ik thuis ben vertel ik mijn verhalen, maar dan verwacht ik uw belevenissen ook in kleuren en geuren te horen!

    En Melissa, bedankt voor uw berichtje. Laat me weten hoe het eerste tornooi afgelopen is! Veel liefs, ilsie x

  • 11 April 2010 - 07:06

    Virgie:

    PIlsie!!! Leef je daar nog aan de andere kant van de aardbol? De eerste week paasvakantie is voorbij. Tis al een tijdje een zonnig weertje in t'land. Deze week haal ik de stoelen en de zetels buiten voor het terras! Ben momenteel ook super into stages en met die verkorte manier gaat het wel wat sneller: record --> 7 LVB op 1 dag. Woohoo!(wel van 7u30 tot 20 ofzo)
    Hou je brievenbus alvast maar in de gaten want er komt een surprise!
    xjes

  • 14 April 2010 - 20:14

    Ilse Van Ginderdeuren:

    Hej virginie,
    blij je te horen. Ongelooflijk dat je er 7 kan maken op 1 dag i.p.v. 1 op 7 dagen! Ik kan men oren niet geloven!
    Ik hoop dat je stage goed gegaan is, maar zoals ik reeds hoorde ging ie goed.
    Hier is het echt genieten, mijn ouders zijn nu ook toegekomen en das wel is tof om met mensen te praten van het thuisfront :)
    Maandag begint mijn laatste week lesgeven, ik hebt gevoel dat alles hier te snel gaat..
    Maar toch kijk ik er naar uit om samen met u nogs in het eiland ofzo te zitten, op het gemakje, met een stukje chocolade in mijn hand :)
    Heel veel succes met je tuinmeubels en tot binnenkort :)
    x

  • 17 April 2010 - 11:26

    Virgie:

    Pilsie, wanneer is het precies daje terug komt? heb je na deze week ook les? of is het eerder gaan rondtrekken?
    besitos!

  • 18 April 2010 - 19:19

    Ilse Van Ginderdeuren:

    Dag virgie,
    ik heb vanaf morgen nog een weekje les en nadien benk nog 3 dagen vrij. en dan benk al terug.. Het is zo massa's vlug gegaan dat het voor mij lijkt of ik hier maar 2 weken gezeten heb!
    ik ga wel heel blij zijn iedereen nogs terug te zien, echt wel.
    Maar toch, kga hier ook heel veel mensen echt missen ze. Dus zit wat in een dilemma :)
    Vanaf de 30ste april benk thuis en beschikbaar.. Alee, voor u maak ik tijd, ik zalt zo zeggen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

ilsepilse in Suriname

Recente Reisverslagen:

18 April 2010

korte samenvatting van lange tijd

16 Maart 2010

Back to basic jungle tour!

02 Maart 2010

In de jungle zitten aapjes!

25 Februari 2010

hihi!

22 Februari 2010

Relaxen en relaxen
ilse

Actief sinds 25 Dec. 2009
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 14123

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 01 Mei 2010

ilsepilse in Suriname

Landen bezocht: